onsdag 1 februari 2012

Första februaridagen

Äntligen är vi inne i februari! Vi närmar oss våren alltmera, även om det kan komma mera snö och kyla....


På utflykten i måndags hittade jag några plåtskyltar som jag föll för.
Jag tycker om det slitna uttrycket och de bleka färgerna.

De låg tre i en förpackning - A3F, och passade mej perfekt. Jag ville bryta upp lite bland mina speglar och tavlor, så A:et hamnade ovanför skänken...


...trean hamnade bland brickorna på vedspisen. F:et har jag inte fått upp ännu.

Lite solglimtar idag - de säjer att det kan komma snö!!! Hm...hoppas att de har fel, det räcker utmärkt som det är.
Dagarna går mest till olika ärenden, vedhuggning, promenader och eldning i kakelugnarna. Målandet har inte riktigt kommit igång ännu...men det kommer säkert, jag har idéer...

Idag kommer jag att börja pyssla inför en vårmarknad som går av stapeln sista helgen i mars hos Violan! Jag har hittat fynd i skogen, jag visar senare....!
En liten ivrig pianoelev kommer att dyka upp i eftermiddag, kul!

Ha en härlig februaridag!

21 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Nya och roliga detaljer, vackra som bara den! Passar perfekt där du placerat dom... men var är F:et??

Jag kommer inte att ha mer matsedlar på bloggen, nej, mitt smörblommeprojekt får inte ta över! Nu får alla klara sej själv hädanefter. Fast glada tillrop och peppning kommer det att bli:)

Fynd i skogen? Kul att se vad du nu hittat på!!

Kram Eva-Mari, som just ser en blek vintersol försöka bryta fram.

Vardag och flärd sa...

Fina skyltar, du har det så hemtrevligt!
Ha en fin dag i det vackra vintervädret och med din pianoelev!
Kram Eva

Vintage House sa...

Hej
Härligt snygga skyltar och passar perfekt där...
roligt med lite pyssel och ha så kul vid pianot...
kram
sandra

Madame Petite sa...

Vilka härliga plåtskyltar... och vilken vacker tavelvägg! Spegeln var fantastisk... älskar gamla speglar!

Låter så harmoniskt ditt liv... pyssel, eldning, promenader och piano!

Ser fram mot dina alster när du kommer igång med målandet igen...

Kramar

Tinas bo sa...

Wow! De är ju supersnygga!!
Såna skulle jag oxå vilja ha!!:)
Helt i min smak!! :))

Här har vi fått smällkallt!! Nu -10 grader, men det ska tydligen bli ner till -20 grader!!! Brrrr
Men solen skiner och det är härligt!!! även om det är bittert kallt...

Kramis Tina

Elna sa...

Fina skyltar. Speciellt trean blev jag förtjust i.

Kram

Mejrams! sa...

Blev bra med dina inköp, livar upp! Här har de också lovat snö och vi slipper nog inte ifrån. Det faller litet så sakteliga just nu./Kram Merja

Monica sa...

Så fint de där skyltarna passar hos dig - här skulle dom inte alls passa!
Du har en förmåga att SE saker, som jag inte ser...men jag håller på att lära mig!
Här är det litet sol ock litet moln idag, men förhoppningsvis ingen snö!
Kram, Monica

Norr om Köpenhamn sa...

Låter som att du njuter i ditt fina lilla hus och får dagarna att gå ;0) Själv är jag mycket ledig nu och har massor av idéer att förverkliga. Men jag började dagen med att köpa in två pottskåp till det lilla priset 200kr. Inget dåligt fynd! Så här ska det slipas o målas senare i veckan :o)

Jättefina skyltar du har fyndat!!
Ha en härlig dag!
Kram
Ulrika

Vida sa...

så läckert..de nya skyltarna passar perfekt på sina ställen;)

några få snöflingor dalar sakta ner;) så vackert ;)

Vidakram

Trädgården på Höjden... sa...

Vårmarknad. Det låter ljuvligt men idag känns just våren långt borta även här i södern. Det är isande kallt och jag fryser och huttrar. Brrrrrr.

Hälsar Åsa

Elsa och Helena sa...

Så fina skyltar Lisa och du har då verkligen förmågan att arrangera snyggt!

Lycka till med lilla eleven, är säker på hon rycker det är roligt att komma till dig.

KRAM Helena

Coqiuna sa...

Vilka fina skyltar =) Kika gärna in på min matblogg och tävla i min tävling =)

Susanne sa...

Hej massa fint...Så gott att du blev glad för mina små presenter...Ja lite kul att det är mina bilder....Ja det är jobbigt just nu,,men har kommit fram till att det är det bästa stegen dit är bara ganska långa ..Kram

Maria sa...

Mysigt med lite nytt att ta fram. Och skogsfynd det gillar jag. Brukar alltid släpa hem något. Ibland kommer det till användning och ibland inte. Så är det...själva fångsten är det som räknas. Här är det jätte kallt och rått ute. Ingen rimfrost utom tidigt morgon. Nu väntar jag hem semlor + en make...mys ♥
Kram Maria

Lily sa...

Jättefina skyltar!
Många vackra inlägg! De är en fröjd att beskåda och läsa..
Kram Lily

bakom berget sa...

Hej Lisa! Vilka vackra skyltar Du hittade. Passar ju så bra där ovanför skänken.
Undrar just vad det är Du har hittat i skogen....Nu blev jag allt lite nyfiken.
Men så den jäkla snön....det FÅR INTE komma så mycket. Min "snöskottare" ligger däckad sen i fredags och min rygg klarar ju inte den sortens jobb.
Jäkla skitväder va!!
Måla ja!!! Vi pratade ju om det där med målningen Du vet...Vi måste nog prata lite mer om det...;o)
Vi hörs kanske snart.
Kram på Dig och var rädd om Din rygg när Du skottar snö.
Kram Åsa.

Monica sa...

Fint blev det med skyltarna. Och trevligt låter det med en liten pianoelev, att ha saker inbokade så där lite "lagom" till alla andra vardagsbestyr. Hoppas ingen mer snö kommer, det räcker nu fast andra som vill åka skidor tycker tvärtom för det kommer ett sportlov så småningom, men vi har alla olika behov:-). Kram Monica

Viola sa...

Jättefint inköp, mittemot min infart nere vid ladan har dom huggit ner en björk så vill du ha björkris så vet du vart det finns, ha en skön kväll, kram

Helena, The Swenglish Home sa...

Hej söta Lisa,

Ja, jag förstår att dessa skyltar fick följa med hem - jättefina, alldeles lagom slitna och sitter som en smäck bland dina i övrigt också så vackra tavlor och detaljer. Tänk, jag kan liksom inte se mig mätt på interörbilder hos dig och varje bild sjunger hemtrevligheterns hymn - du har det SÅ mysigt, i varje vrå! Ja, i alla fall i de bloggade vråerna! :-)

Jag har läst ikapp mig lite och ser att även du hunnit en sväng till Formex - kan tänka mig att besöket gav inspiration och trötta fötter i lika delar... men oj så gärna jag skulle ha varit där. Stort tack istället till dig och andra bloggerskor som givit oss det "göttaste" att njuta av i bildkavalkader.

Dina vinterbilder nedan är sagolikt vackra, och jag håller så med dig, att så fort solen visar sig så ter sig världen i en helt ny dager, en mycket sympatisk dager!

De varmaste kramar till dig och tack för att du så troget hälsar på hos mig och skickar uppmuntrande hälsningar fast jag är så osynlig i bloggvärlden själv.

Helena

Kamomilla sa...

Fina!! Jag gillar!