tisdag 14 februari 2012

Hjärta och smärta

Ett av mina knåpade rishjärtan får bli symbolen för dagen.



Dagen som präglas av hjärtan och kanske rosor!
Själv har jag huset fullt av tulpaner, pärlhyacinter, krokus och iris! Kanske får ni något i form av ett hjärta idag eller en gåva från hjärtat....
En fin gest och en dag som lyser upp lite, såhär mitt i vintern.


Så till "smärtan" då - den består av den flunsa jag verkar ha drabbats av: hostar, fryser, småfebrig, ja, ni vet....! Trist i största allmänhet och det gäller bara att sköta om sej så gott det går. Jag dricker varmt te, ligger under pläden och eldar brasor emellanåt!

Ha en underbar hjärtansdag!

32 kommentarer:

Vintage House sa...

Önskar dig en riktigt mysig alla ♥ dag!
Varmaste kramen
Sandra

M/S Design sa...

Krya på dej!
Hjärte kram från
Mariana

Chokladvillan 1910 sa...

Krya på dig ! Jag har varit sjuk en vecka & nu först ser jag en ljusning...himla seg förkylning !
Det är bara att mysa & ta det lugnt som gäller. Hoppas att du får en bra dag trots allt !
Kram Anki

Viola sa...

Än en gång...krya på dig, hjärtat så fint...:) drick nu mängder utav honungsvatten, KRAM

Vardag och flärd sa...

Tråkigt att du drabbats av denna flunsan! Sköt om dig och vila så mycket du kan så blir du fortare frisk!
Sänder varma Alla Hjärtansdagskramar till dig!
Eva

Felix sa...

Många krya på dig-hälsningar på Alla Hjärtans dag!

♥-kram
Elisabet

gamla skolan sa...

Tråkigt att du blivit sjuk :(
Önskar dig det till trots en fin alla hjärtansdag och en krya på dig kram !
// Susanne ♥

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Har du åkt på flunsan, tror den härjar som värst just nu. Bara och vila och hoppas att du snart blir frisk.
♥kram till dig idag
AnnaMaria

bokhyllan sa...

Det är ett fint hjärta du tillverkat. Det pryder sin plats i det vackert spröjsade fönstret.

Ta hand om dig och krya på dig.

Solstrimmor sa...

Men kära då! Flunsa är inte ett dugg kul! Tur du har lite vårblommor att muntra upp dej med! Och det fina rishjärtat att vila ögonen på!

Ha en fin hjärtedag under pläden!

Stor hjärtekram till dej!
Eva-Mari

Vida sa...

så vackert hjärta du tillverkat;) men tvi tvi inte bra att du har blivit förkyld vännen - här kommer kryahälsning och allahjärtanhälsning ♥♥♥

Vida♥♥♥

Monica sa...

Usch, influensa är inte kul! Alls!
Själv är jag förkyld, men det är ju inte alls så illa! Hoppas att din flunsa inte blir långvarig!
Här är det grått och underkylt regn idag, så jag stannar nog också inne!
Ha en så mysig dag som det går!
Krya-på-dig-kram från mig!
Monica

Rut och Signe sa...

Kram på alla hjärtansdagen! Krya på dig också, inget roligt att få flunsan men det verkar vara rätt många som drabbats.

Ha det gott, Marie

Mitt Ljuvliga Lantliv ♥ sa...

Å vad jag tycker att din blogg är fin :)
Det verkar vara många som är sjuka nu. Jag hoppas att du piggar på dig snart och att du får en fin alla hjärtans dag.
Kram Ida ♥

Blommiga Rutan sa...

Vilket fint hjärta du gjort!
Stackars dig som fått flunsan, det är verkligen inte roligt!
Krya på dig och hoppas att
du ändå kan få det lite mysigt idag på Alla hjärtans dag!

Kram Anncathrine

Härliga Livet sa...

Usch så tråkigt med influensa. Skickar lite ♥ kramar och krya på dig.
Kram Pernilla♥

Tinas bo sa...

Underbart hjärta!!

ha en mysig ❤-dag, trots flunsa!

Krya på dig
Kram Tina

Puumuli sa...

Ha en fin alla hjärtans dag du också och krya på dig!

Kram
Sari från Puumuli

Karin sa...

Krya på dig!
Du dricker te ur en kopp som ser exakt likadan ut som de jag drack ur i minbarndom :)(undrar vart de tagit vägen...trasiga antar jag)
Kram!!

Snäckskalsdalen. sa...

Det var ett fint hjärta men tekoppen var ännu finare, vilken vacker kopp! Att få drick te ur en sådan måste göra en bra på en gång. Hoppas du kurerar dig fort och lätt för det är inte roligt att vara hängig.
Kramar Agneta

rosenälvorna sa...

Hej, trots feber mm så önskar jag dig en god alla <3 dag:) Kram Christina

Kamomilla sa...

Trist att höra att du är sjuk! Det är verkligt många som blivit däckade av olika bobbor!

Krya på dig!

Rosa i huset i vitt sa...

Fint hjärta och krya på dig .
Ha en bra kväll

Kram Rosa

Vitt hus med svarta knutar sa...

Kikar in för att önska dig en fin fortsättning på Alla Hjärtans Dagen!

Hjärtekram och en krya-på-dig-hälsning,
Regina

Monica sa...

Så fint hjärta du gjort! Och trots influensan hoppas jag du haft en fin Alla Hjärtans Dag. Hoppas du tillfrisknar fort!

Dubbelörn sa...

Sjukdom är aldrig trevligt. Jag hoppas jag klarar mig fr flunsan. Vill inte bli däckad igen o samtidigt är jag nu orolig för att astman fått fäste i mig igen.

Hoppas du tillfrisknar snabbt, men som det ser ut här utanför, gör det inte så mycket om man är inkurad inomhus istället... Det kom dryga dm snö här inatt... *bläähhh*

Stor kram

Mejrams! sa...

Usch så trist att du har blivit sjuk. Du får bädda ner dig och krya på dig.
Så fint ditt hjärta är!/Kram Merja

lisaevelina sa...

fina bilder!

Maria sa...

Usch, krya på dig! Mysiga vinterbilder :)

Elsa och Helena sa...

Rishjärtat är så vackert där i fönstret, du får kika på det lite då och då så kanske du mår bättre!

Flunsan är inte rolig, så du får kurera dig så gott det går. Vila och varmt te gör nog susen:)

KRAM KRAM

Nellie sa...

Du har något att hämta hos mig!

Eleonora sa...

Kära hjärtanes - inget vidare att ligga sjuk i flunsan. Hoppas den drar sig tillbaka snabbt - du gör då allt för att mota bort den i alla fall. Kram kram och hoppas du tillfrisknar snart som sagt!