lördag 30 juni 2012

Stövellördag och envis kavaljer


Inne i huset råder riktig högsommarkänsla! Det står buketter lite överallt på skänkar och bord. 
Någon rikblommande trädgård finns inte här vid huset, men ett sagolikt vackert ljus morgon och kväll!
 Blommorna hämtar jag från min torpträdgård som är både vild och vacker i år.
 Jag har fått en riktigt envis liten kavaljer! Han verkar ha bestämt sej för att flytta in här hos mej. Jag har försökt förklara för honom att jag inte vill ha någon sambo, och definitivt inte en okastrerad kattherre i obestämbar ålder, hur kärvänlig han än må vara. 
Imorse satt han mitt på den regntunga gården och verkade vara inne i djup meditation...tills jag tog i ytterdörren....


Favoritpionerna börjar slå ut och ett par räddade jag undan senaste regnet.


Just nu verkar diset och molnen lätta och kanske får vi en fin sista junidag och kanske slipper man stövlarna...!

11 kommentarer:

Betongglädje sa...

Verkar som sommarvädret är på gång mot oss om det blir som NT förutspått!
Hoppas på det!!
I kväll är det sommarfest för "tjejer" som gäller för mej då vill vi inte ha regn iaf!
Stor kram
Camilla

Monica sa...

Vilken härlig sommarbukett!
Ja, katter är ju litet egna, dom vill själv välja hos vem dom ska bo...
Men han ger nog snart upp, får vi hoppas!
Här lyser en försiktig sol efter ett regn- och åskväder igår kväll!
Ha en skön helg, kram, Monica

bakom berget sa...

Men han var då bra söt din lilla kavaljer! Trist bara med okastrerade hankatter. Dels för lukten och dels för at dom brukar fara rätt illa.
Jo här är det verkligen stövelväder idag. Jag har har varit ute och inspekterat snigelbeståndet, men idag fanns inte en enda en. Undrar just om dom har drunknat :o)
Ha det gott min vän!
Kram Åsa.

Eleonora sa...

De vackraste av blomster - de vilda! Så mysigt du har det med alla små vaser överallt!

Hoppas solen kommer snart igen till oss båda. Kram på dig.

G:a Affären sa...

Ha,ha, han tycker nog att du verkar vara riktigt trevlig...!
Någon har sagt att vita katter kan vara döva, det är kanske därför han inte hört att han är oönskad i ditt hus.
Ännu en ljuvlig bukett från dig och stjärnflockan är så vacker! Innan jag grävde för jordvärme hade jag massor av den, de är även så fina att torka.
Trevlig helg Lisa!
Cia

Kamomilla sa...

Här ösregnar det :( Sommaren lyser med sin frånvaro och imorgon stiger vi in i juli...

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Katter är lite egna, men det var en mycket vacker kavaljer du fått. Den vitpälsade kissen ser ut som han bor hos dig, troligen bor han i närheten. Fin bukett har du plockat också, hoppas nu du slipper regn idag.
Ha en fin lördag
Kramar
AnnaMaria

Tinas bo sa...

Underbar bukett!!

Hoppas du slipper regn.. :)
Ja en del kavaljerer är envisa.. :))

ha en fin helg
Kram Tina

Snäckskalsdalen. sa...

Underbar bukett!
Så kusinkalaset kom av sig, då har ni det roliga framför er....
Vilken liten kattkavaljer!
Agneta kram

Snögården sa...

Han var väldigt fin, men vill man inte ha sambo så...hihi
Jag har två små håriga tjejer här som ställer till bus .
Önskar jag hade så vackra blommor att plocka ..
Kram

Fröken Grön sa...

Det var en riktigt tjusig liten beundrare du har fått! Fast jag förstår att han får hålla sig utomhus.

I Skåne råder varannan-dag-väder; högsommar ena dagen och regn den andra. Passar mig ganska bra ändå, för på så sätt slipper jag ju vattna!

Önskar dig en skön söndag!
/Anna-Karin