söndag 3 augusti 2014

Söndagsbilder

 Ett par fådda rosor är allt som finns i blomsterväg hemma just nu.
Persiennerna är nedrullade i vardagsrummet, men det blir ändå ett vackert ljus.

Tidigt i morse fick vi ett präktigt åskväder med slagregn så det dånade mot fönstren! Så befriande med regn!

Ännu en varm och solig dag väntar! 
Jag fladdrar lite fram och tillbaks mellan lägenheten och torpet, men idag blir jag nog kvar hemma och arbetar lite med en del uppgifter som legat och väntat!

Ha en härlig söndag!

9 kommentarer:

Hajan sa...

jAA, VI HAR NOG FÅTT LITE ÅSKA EN OCH VAR. JAG HAR INGET MÄRKT
ANDRA NATTEN JAG HAR SOVIT TILLS DE KOM KLOCKAN 02,10. MÅSTE HA VARIT DÖTRÖTT AV ALL DENNA VÄRME.
dU HAR DET SÅ FINT HEMMA HOS DIG, HÄRLIGA BILDER.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fin den kistan är som bord, och det var fina rosor. Här regnar det fortfarande men åskan har lugnat sig.
Kramar/AM

Margareta sa...

Det är så tillräckligt med bara ett par rosor.så vackert på den gamla kistan.
Här har det också åskat!!!Nära var det.Och spöregn....Nu är det som ett enda stort växthus därute.kvavt och >30.
Inget för mig.Håller mig inomhus i eftermiddag.Vila och äta lita glass är vad man mäktar med.Men snart så kommer det svalare dagar.....

Önskar dig en bra kommande vecka!
Kram Margareta

Solstrimmor sa...

Inte fy skam med fådda rosor:) Så söta på din vackra bordskista.

Nog är det varmt allt, inget regn hos mig!

Kramar från svettiga Eva-Mari

Rost och rädisor sa...

Ibland behövs det inte mer än en enda ros. Den tar verkligen sin plats i rummet.
Faktiskt inte alls dumt att sitta inne och arbeta. Värmen slår emot mig som en vägg när jag går ut. Det är så man ryggar i dörrhålet.
Kram Anette

Monica sa...

Vi fick också åska och regn i natt, skönt! Men idag var det lika varmt igen...
Inget vidare när man ligger inne med förkylning och feber...
Ha det gott, kram, Monica

G:a Affären sa...

Regn ser jag fram emot men inte åska, jag tycker det är otäckt när det blixtrar. Men i lägenhet känner man sig inte lika utsatt, eller hur?
Så gulligt med rosorna!
Jag börjar också att få känslan att det finns uppgifter som ligger och väntar, igår kom känslan över mig att jag kanske missat någon inbetalning... Allt vardagligt och rutiner kan försvinna under semestertider!
Kramar
Cia

Evas Kvarnaro sa...

En enda ros i ett rum som fångar en människas blick, är allt som behövs.
Må väl/ Eva

HWIT BLOGG sa...

Här har vi regn och åska...luften känns lite lättare, kanske man får sova en natt!
Ha en härlig onsdag!
Kram Titti