måndag 1 juni 2015

Välkommen JUNI!


Idag välkomnar jag JUNI och gläds åt nya blommor nästan varje dag!
Igår, på torpet fann jag både utslagna Aklejor, vita, dubbla Syréner, utslagna Bondpioner, samt den tidiga Kaprifolen som hänger över staketet. 
Det går väldigt fort nu med både blomning och grönska, det händer nya saker varje dag.


På symaskinen står den härliga buketten jag fick i onsdags av min kör.
Den lyser i kapp med den tidiga morgonsolen som strålar in i vardagsrummet och genom fönstret in i köket. 

Jag hoppas också på sol och värme denna ljuvliga månad!

Ha en fin start på sommarveckan!

11 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

kommer det ingen värme snart, så kommer nog sommaren att gå fort....den som man längtar så efter...
Så mysigt du har och jättefina blommor du arrangerat ;))
Ha en fin start på veckan.
Kram bia

Mejrams! sa...

Underbara försommarblommor! Stod och funderade idag om jag skulle knipsa av en bondpion idag men blev litet snål. Få se om det kan bli en till helgen. Kram Merja

Meta sa...

Hoppet överger oss inte så det är bara att hoppas på sol och värme de säger ju att det ska komma så vi får väl tro på det
Härliga blommor du har att ta in. här är så stökigt att jag går och njuter i rabatten i stället men snart sååå.
Ha en fin dag
Kram Meta

Solstrimmor sa...

Såklart juni kommer med värme nu! Alla hållna tummar måste ge utslag eller hur? Dina blandbuketter andas i varje fall sommar!

Ha det gott!
Kramar från Eva-Mari

Den där Marie sa...

Vackra blommor!
Det är så härligt med alla vackra blommor man kan plocka nu :)

Kram Jonna

Monica sa...

"Juninatt blir aldrig av", var det någon som skaldade, och nu är vi ju inne i den allra ljusaste tiden på året. Man får försöka njuta av varje dag, när det är så här vackert!
Tänk att man glömmer för varje år hur fint det är!
Nu hoppas vi på att juni blir lite varmare än maj!
Kram, Monica

Hajan sa...

Det var en jättevacker försommar bukett.

Syrenerna har redan vissnat men doftar ännu gör buketten
DE DRICKER MYCKET.

ha det bra önskar Hajan

Snäckskalsdalen. sa...

Hoppas det kom en skvätt regn i brudparets bukett!
Och du har så många fina blommor på Torpet, jag vet ju det, och jag ser det! Det är en fantastisk tid nu. Bara ett litet problem och det är regnet och stormen, idag slår det nog rekord här. Igen. Inte ens hunden vill gå ut. Inte jag heller......
Fördelen med att det varit ganska svalt så länge är ju att vi fått lång blomning! Och det är värdefullt.
Kramar
Agneta

Eleonora sa...

Oj vad jag längtar sol och värme!
Hoppas verkligen att juni är snäll mot oss soltörstande.
Kram kram från
Eleonora

Ann Kåge sa...

Så vackra buketter du får ihop av alla blommor från ditt torp. Tycker att man missade så mycket av den fina blomningen med allt regn som kom i maj. Nu hoppas vi på en riktig fin juni så man får lite solbränna. Idag var jag iväg igen till kvarnen och höll på att blåsa omkull däruppe på kullen.
Solvarm kram Ann

G:a Affären sa...

Ditt fönster, vilken lycka att det blev så bra med det! Och att morgonsolen når den vägen ända in i köket.
Härligt också att vi kan njuta av sommarens blommor, som de i din kanna.

Kramar /Cia